środa, 27 sierpnia 2014

Szybkie ciasto cytrynowe

Wczoraj wieczorem naszła mnie niespodziewana ochota na coś słodkiego.
 Z tego względu, że wciąż karmię Synka nie mogę jeść ani czekolady, ani kakao ponieważ Go uczulają. Dlatego kiedy mam ochotę na coś słodkiego muszę trzymać się z daleka od wszelkich czekolad, cukierków i ciasteczek, jakie znajdują się w domu.
Postanowiłam więc upiec szybkie i bardzo proste ciasto, które świetnie smakuje.
Przepis pochodzi z zaprzyjaźnionego bloga Kamili, która wystrzega się pszenicy.
Przepis lekko zmodyfikowałam, zamiast mąki kukurydzianej użyłam mąki pszennej, a zamiast sody oczyszczonej proszku do pieczenia.

Trzymałam się jednak sztywno proporcji, ciasto ukręciłam w 5 minut, a kolejne 30 minut zajęło pieczenie.
Po lekkim ostygnięciu cieszyłam się delikatnym, cytrynowym smakiem.
Ciasto szybko zniknęło u Nas w domu, niewielka jego część wytrzymała na drugi dzień do zdjęcia ;)
Jeżeli interesuje Was bezglutenowa wersja to zajrzyjcie na blog Kamili.

wtorek, 26 sierpnia 2014

Sałatka z ryżem, kukurydzą i ananasem

Szybka i smaczna sałatka ryżowa z kukurydzą, ananasem oraz żółtym serem.
Przygotowanie jej zajmuje bardzo mało czasu, dlatego będzie idealna nie tylko na śniadanie lub kolację, ale także np. na wynos do pracy.


poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Koktajl z mrożonych malin na mleku kokosowym

Prosty i szybki koktajl malinowy, przygotowany na mleku kokosowym ma bardzo przyjemny smak.
Idealny na gorące dni, fantastycznie orzeźwia.
Jeżeli lubicie domowe koktajle zapraszam Was do zapoznania się z innymi przepisami 

czwartek, 21 sierpnia 2014

Wegańska sałatka ze szpinakiem, tofu i sezamem

Muszę przyznać, że rzadko robię w swojej kuchni potrawy typowo wegańskie.
Rozsmakowałam się jednak ostatnio w tofu i zaczęłam przygotowywać z nim w roli głównej coraz więcej dań. Już od samego początku wiedziałam, że cały sekret tkwi w tym, aby dobrze go doprawić pod swój smak. Należy nie bać się przypraw oraz dobrej marynaty, polecam sos sojowy jak dla mnie sprawdza się genialnie.

Zapraszam Was na dość szybką sałatkę, którą możecie podać również na obiad.
Danie jest naprawdę syte i można się nim konkretnie najeść zwłaszcza kiedy podamy dodatkowo grzanki lub grillowane pieczywo.
Jest tu dużo warzyw, dużo ciekawych smaków, ale przede wszystkim dominuje ciepłe tofu w panierce sezamowej.
Dodałam jeszcze olej sezamowy dla podkręcenia smaku, jeżeli go nie macie możecie zastąpić oliwą z oliwek albo olejem lnianym.
Całość na końcu przyprószyłam sporą ilością świeżo mielonego pieprzu oraz prażonym sezamem.
Połączenie smaków bardzo przypadło mi do gustu, polecam Wam z pełnym przekonaniem.

Przygotowanie tofu w sezamowej panierce podpatrzyłam w sieci, natomiast cały pomysł na sałatkę to już przepis własny.


środa, 20 sierpnia 2014

Dietetyczny deser jogurtowy z otrębami i borówką amerykańską

Osoby, które śledzą mnie na Facebooku oraz Instagramie wiedzą, że postanowiłam ostatnio zadbać o zdrowie i o formę, staram się jak najlepiej odżywiać oraz uprawiać w miarę regularnie sport, co przy 5 miesięcznym dziecku nie jest takie proste.
Uważam jednak, że wszystko jest kwestią dobrej organizacji i naprawdę można sporo rzeczy ze sobą pogodzić.

W moim codziennym menu bardzo często występują takie szybkie i dietetyczne desery na bazie jogurtu naturalnego, świeżych owoców oraz otrębów.
Jest pysznie, lekko oraz zdrowo, a na dodatek możemy tutaj dodać swoje ulubione owoce, bakalie oraz przyprawy.

środa, 13 sierpnia 2014

Placki owsiane z cynamonem

Zapraszam Was na szybkie śniadanie pełne energii i błonnika.
Proste placki na bazie płatków owsianych z dodatkiem jabłka oraz cynamonu - pycha!
Bardzo lubię takie śniadania w szczególności wtedy kiedy mam mało czasu, a takie poranki przy dziecku zdarzają się prawie codziennie ;) często przyrządzam te placuszki kiedy idziemy na spacer lub gdzieś wyjeżdżamy, są dla mnie zdrową przekąską w czasie podróży.

Podane składniki są na jedną osobę, ale można je proporcjonalnie zwiększać.

Jeżeli lubicie takie śniadaniowe propozycje zapraszam Was do zapoznania się z innymi szybkimi i prostymi przepisami na placki:
 mini racuszki serowe
racuszki budyniowe
placuszki z kaszy manny



niedziela, 10 sierpnia 2014

Omlet na słodko z jeżynami i malinami

Pyszny, puszysty, a zarazem bardzo lekki omlet na słodko przygotowany według przepisu znalezionego na Kwestia Smaku.

Bardzo lubię serwować omlety podczas weekendu w ramach leniwego śniadania.
Przyprószony cukrem pudrem, podany z sezonowymi owocami, a do tego kubek gorącej kawy albo kakao w wersji dla dzieci, pycha!

Takie śniadanie podane z odpowiednimi dodatkami na pewno zrobi wrażenie na Ukochanej osobie ;) 


czwartek, 7 sierpnia 2014

Pasta z wędzonej makreli

Uwielbiam wszelkiego rodzaju pasty do chleba.
Po pierwsze robiąc je sama w domu wiem co jem, po drugie mogę dodać do nich swoje ulubione dodatki.
Pasta z wędzonej makreli to powrót do lat dzieciństwa.
Mama często na śniadanie przyrządzała taką pastą, starannie oczyszczając makrelę z ości.
Zawsze patrzyłam na nią i myślałam sobie, że ja nie miałabym do tego cierpliwości, a teraz co?
Minęło 20 lat i sama siedzę i skubię te ości, na które Mąż jest uczulony jak znajdzie jedną najmniejszą i robię wszystko dokładnie i cierpliwie, aby smakowało mojej Rodzinie ;)

Jak to się mówi "niedaleko pada jabłko od jabłoni".

Do pasty dodałam majonez i jogurt naturalny w proporcjach 1:1.
Wy zróbcie to pod swój własny smak.
Dodałam też szczypior zamiast cebuli z tego tylko względu, że wciąż karmię Synka, a przy diecie Mamy karmiącej staram się unikać surowej cebuli.

Pasta z wędzonej makreli to idealny dodatek do świeżego pieczywa, wspaniale smakuje z bagietką czy tak jak jada się zazwyczaj u Nas z ciabattą.

Pastę można przed podaniem schłodzić, smaki przyjemnie się wtedy przegryzą.
Można ją także przygotować dzień wcześniej, przechowywać w lodówce 2-3 dni w szczelnym pojemniku.

środa, 6 sierpnia 2014

Recenzja kamienia do pieczenia pizzy od Emako.pl

Od jakiegoś czasu dzięki uprzejmości Emako jestem szczęśliwą posiadaczką kamienia do pieczenia pizzy. Zawsze byłam ciekawa jak smakuje pizza upieczona na takim kamieniu i chciałam przetestować go w swoim domu, niestety zazwyczaj zrażała mnie cena produktu.
W Emako natomiast można go nabyć po przystępnej cenie 49, 99 zł.

 Kamień ten nadaje się nie tylko do pieczenia pizzy, ale także do wypieku chleba oraz bułek.
Produkt wykonany jest z lekkiej i trwałej ceramiki, jest dość duży ma 33 cm średnicy. Do zestawu załączona jest metalowa podstawka, która ułatwia wyciągnięcie gorącego kamienia z pieca.

Podczas pieczenia kamień nagrzewa się równomiernie i wchłania całą wilgoć z ciasta, dzięki czemu jest chrupiące i dobrze upieczone, przyspiesza to także szybkość wypieku.
Pizza podana na kamieniu prosto z piekarnika długo trzyma swoje ciepło, co jest przydatne podczas serwowania pizzy na domowej imprezie czy podczas spotkania z przyjaciółmi.


poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Letnia sałatka warzywna

Szybka sałatka z młodych, sezonowych warzyw.
Świetnie smakuje na śniadanie lub kolację albo jako dodatek do dania głównego.

Sałatka jest lekka, smaczna i soczysta, a przy tym bardzo zdrowa.
Aby rozkoszować się smakiem młodych warzyw nie dodałam tutaj ani soli, ani pieprzu jedynie oliwę z oliwek z dodatkiem ziół prowansalskich.


sobota, 2 sierpnia 2014

Zapiekane warzywa w marynacie czosnkowo - ziołowej

Zapiekane warzywa goszczą u Nas w sezonie letnim kilka razy w tygodniu. 
Danie jest bardzo elastyczne i szybkie w przygotowaniu, idealne dla mam, które tak jak ja mają małe dzieci, a cenią sobie zdrowe i wartościowe posiłki.

Dużym plusem jest to, że możemy tutaj dodać to co akurat mamy w lodówce czy to na co mamy ochotę.
Osobiście zawsze staram się użyć cukinii oraz pomidora, uwielbiam te warzywa po zapieczeniu.

Nie licząc czasu kiedy danie siedzi w piekarniku, jest nad nim dosłownie kilka minut pracy, a podczas zapiekania po domu unosi się wspaniały zapach oliwy, ziół i czosnku.

Bez względu na to czy przygotujecie to jako dodatek do obiadu czy jako samodzielne danie na pewno będziecie zadowoleni, jeżeli tak jak ja uwielbiacie warzywa ;)


piątek, 1 sierpnia 2014

Koktajl jagodowy

 Sezon na jagody w pełni, korzystam więc ile mogę i jem je prawie codziennie.
Są to jedne z nielicznych owoców, które teraz kiedy jestem na diecie matki karmiącej, biorąc pod uwagę dodatkowo uczulenie Synka mogę jeść bez żadnych ograniczeń. 

Koktajl jagodowy przygotowałam na bazie mleka kokosowego z dodatkiem kostek lodu, wspaniale orzeźwia w te upalne dni. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...