Dobra dieta, naturalne smaki


Dobra dieta, naturalne smaki

 

 


Co znaczy dobra dieta? Pojęcie zdrowego żywienia zmienia się wraz z upływem czasu i rozwojem nauki, co bardzo dobrze widać w tzw. piramidach żywienia - diagramach ilustrujących oficjalne rekomendacje instytucji odpowiedzialnych za zdrowe żywienie obywateli. Czy powinniśmy się nią kierować?

Mięso i nabiał, uważane przez lata za podstawę zdrowego żywienia, w kolejnych odsłonach przesuwane są coraz wyżej (czyli ich znaczenie dla zdrowego żywienia systematycznie spada). Dobra, zrównoważona dieta może zdziałać wiele dobrego: wzmocnić wewnętrzną energię, dostarczyć paliwa do dobrego funkcjonowania mózgu, zniwelować skutki stresu, poprawić nastrój i ogólne samopoczucie.

Dziś dobre zrównoważone żywienie to przede wszystkim warzywa i owoce. W aktualnej piramidzie żywieniowej rekomenduje się, aby były podstawową kategorią w zdrowej diecie. Zaleca się też, abyśmy spożywali proporcjonalnie 3/4 warzyw oraz 1/4 owoców, przy czym warzywa mają być spożywane także w postaci surowej.

Zapotrzebowanie na owoce i warzywa można zaspokajać na wiele sposobów. Wygodnym rozwiązaniem mogą być soki jednodniowe – z uwagi na swój krótki termin przydatności do spożycia – to naturalna moc zdrowia w butelce. Soki te nie są poddawane pasteryzacji, a więc podczas procesu technologicznego nie dochodzi do utraty cennych substancji. Jednodniowe soki marchwiowe i marchwiowo-selerowe Cymes z Pojezierza Wałeckiego są dostępne praktycznie w każdej sklepowej lodówce w całej Polsce. Są wytwarzane wyłącznie z naturalnych składników, dzięki czemu zachowują nie tylko wartości odżywcze, ale też autentyczny smak świeżej marchewki i selera.
Widniejący na nich symbol „Jakość Tradycja” dodatkowo zapewnia, że soki charakteryzują się tradycyjnym składem i sposobem wytwarzania, a do ich przygotowania producent wykorzystał surowce pochodzące z gospodarstw ekologicznych lub stosujących dobre praktyki rolnicze i hodowlane. To właśnie dzięki temu soki zachowują swój wyjątkowy, lokalny charakter.




Share on Google Plus

Autorka: Justyna Ratajczak

Cieszę się, że tu jesteś i mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej. Zapraszam do śledzenia mnie na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie. Jeżeli skorzystałeś z mojego przepisu zachęcam do wysłania zdjęcia potrawy na tysiagotuje@gmail.com . Zdjęcie za Twoją zgodą opublikuję w galerii Czytelników na Facebooku.
    Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz